SeARCH for MoRe

Words and hearts should be handled with care for words when spoken and hearts when broken are the hardest things to repair!

NaKaMa

Travel Companion!?


Salam and good day REaDers...

Huh...dilema orang single tapi suka adventure ni adalah nak mencari travel companion....makin tua ni makin susah...kawan2 sorang demi sorang da kahwin....yang single macam aku ni, sama ada banyak komitmen lain atau tak cukup bajet...atau tak de masa dan macam2 atau la...

Tak bleh nak salahkan dorang jugak sebab dorang bukan wajib pun nak temankan ku travel...huhu

Jeles tengok orang lain yang ada kawan sekepala untuk travel...aku slalu baca blog2 orang yang travel ke mcm2 tempat....ramai orang suka travel sebenarnya tapi yang peliknya kenapa keliling aku tak de orang macam tu?

Kewangan??? memang la jadi masalah utama...aku pun tak brape nk ada simpanan sebab habis ke travel la (selain daily expenses aku yang melampau...huhu)..tapi aku tak pernah menyesal sebab aku at least dpt pengalaman dan pengetahuan di tempat baru...tapi sayangnya tak semua orang sependapat dengan aku...dorang rasa membazir je habiskan duit berjalan ni...

Sejak travel solo ke Kuching hujung tahun lps, aku mcm da ada keberanian sket nak travel solo ke tempat lain plak...tapi halangan utama aku adalah mak aku....hurm, aku da tua2 ni pun beliau masih risau lagi....tak tau la nak hepy sebab ade orang care atau sedih sebab tak bleh ke mana la...mereput jela aku kat Malaysia ni...

Aku nak gagahkan diri gak...sedang mencari kekuatan ni...wish me luck, bye bye bicycle...till next time...


I'll be better~sayonara


8 comments:

vanilla_zerome said...

Hai.. Jom travel sama2.. Haha.. Keinginan travel tu membuak2... Tpi tu la.. Xda kwn... Sy pon spndpt dgn awk.. Bnyk kwan dah kawin.. Feel free to email me vanillazero1@gmail.com

ReDiculousLy said...

wah de gak orang yg senasib...hehe...jommmmmm!!!

Anonymous said...

Im thinking of going to hk or aus on full package year end nnt..interested tak nak join? Hehe..my usual travel buddy is getting marrieddd..need to find a new oneee :P klu nk join roger me nur111_flexus@yahoo.com

ReDiculousLy said...

hai...tq 4 de comment and invitation...sounds interesting...will roger u soon... :)

Anonymous said...

ya.sama problem dgn sy.boleh geng ni.hehe.wishlist byk, cuma xde geng je.emel me kch.mali2@gmail.com.

ReDiculousLy said...

kan....banyak tmpt nk g tp x konfiden sgt g solo...jom...

Anonymous said...

haii..sy pn sma mcm situasi awk..mmg susah nk cari org yg minat sama di sekeliling kita..hmm

ReDiculousLy said...

tu la....kalau ada yg minat sama pun skrg dah ada banyak komitmen lain...kita pn segan la duk ngajak je kan...