SeARCH for MoRe

Words and hearts should be handled with care for words when spoken and hearts when broken are the hardest things to repair!

NaKaMa

Nasihat Untuk Hindari Jerawat


Salam and good day REaDers...

Hari ni nak share cara untuk hindari jerawat...almaklumlah jerawat aku da makin meruncing ni....so nasihat ni lebih untuk aku sebenarnya...hukhukhuk...

1)     Jangan menyentuh atau memicit jerawat untuk mengelakkan parut


Susah sket nak menahan diri ni...slalu rasa nak picit2 je...geram...huhu



2)     Ganti sarung bantal, cadar dan tuala dengan kerap dan sentiasa jaga kebersihan



Kena disiplinkan diri ni...selalu je lupa...huhu



3)     Dapatkan tidur yang cukup dan masa untuk berehat


 Tidur cukup ni masa cuti jela dapat...hari kerja memang konfem tak cukup...aku ni jenis susah nak tidur petang...malam kul 12 baru bleh tido...rasa rugi je tido awal...huhu




4)     Kekalkan diet yang seimbang.  Makan makanan yang kaya dengan protein, vitamin, dan mineral



Hurm, aku akan cuba menahan diri daripada makan yang bukan2...huhu



Semoga berjayalah mengatasi jerawat yang bermaharajalela di muka aku ni...selamat mencuba juga pada yang perlu...till next time, adios bye bye bicycle.... :) 


I'll be better~sayonara

No comments: