SeARCH for MoRe

Words and hearts should be handled with care for words when spoken and hearts when broken are the hardest things to repair!

NaKaMa

Dreamer


Salam and good day REaDers...

Aku selalu pelik apasal lagu yang aku minat tak femes sangat ek? The reason I find it annoying lagu yang aku minat tu tak femes adalah kerana ianya tidak tersenarai di karaoke....so camne aku nak nyanyi kalau lagu tu tak de...akhirnya aku nyanyi dalam bilik jela..huh

OK ini adalah lagu yang kurang femes yang aku minat...Dreamer by Uh Huh her....band yang nyanyi lagu ni pun tak femes...huhu....ok maybe tak femes di Malaysia je kot....seriously aku pun first time gak tau pasal band ni bila cari info lagu yang aku minat ni....


Lagu yang berjangkamasa 3.53 minit ini adalah track ke-11 dalam album Uh Huh Her yang pertama, yang diterbitkan pada tahun 2008, Common Reaction.

Sumber: wiki







Sumber: wiki








LIRIK


You've seen the worst of me now
I'm all alone see
You lost me somehow
And what we're fighting for is peace
Are you still in love with me,
Or someone else?

Well are you such a dreamer?
Put yourself in my shoes
Careful what you wish for love
(oooh, oooh, oooh, oooh)

I've seen the worst of you too
I let it go see
Because I have to
And when I'm falling on my knees
You'll take my hand in yours
What will be, we'll be

Cause are you such a dreamer?
Put yourself in my shoes
Careful what you wish for love

What's the matter with our ways
I'm missing something,
not to blame
But don't you worry,
this will pass
It's only cause my mind's
been spinning
No control,
I've lost my head
All of this is just beginning
Not enough,
it's never enough
I'll only want to keep on dreaming

Cause are you such a dreamer?
Put yourself in my shoes
Careful what you wish for love
(oooh)

Cause are you such a dreamer?
Put yourself in my shoes
Careful what you wish for love
(oooh, oooh, oooh, oooh, oooh, oooh)

Sumber: lyricsbox


I SAY

Lagu ni aku first dengar masa tengok citer One Tree Hill season 6.....


Lagu ni macam kena je dengan watak Peyton Sawyer yang dilakonkan oleh Hillary Burton...



Aku suka sangat watak Peyton tu...sebab dia ni pemikiran dan personalitinya unik...suka berfalsafah...deep thinker dan seorang yang loner...so aku bleh relate sket2 la dengan hidup aku yang lonely gak ni...Peyton gak seorang yang kreatif...suka seni dan muzik...dia sangat value family, love and friendship...

Suka tengok relationship dia dengan ayah dan mak dia...walaupun mak dia da tak de, dia selalu ingat, walaupun ayah dia slalu tinggalkan dia sebab ayah dia ni keje kapal, slalu tak de, tapi dia tetap maafkan ayah dia...



Peyton ni anak angkat...dia cari ayah dan mak kandung dia...dia tak de langsung rasa dendam sebab tinggalkan dia....bila dia tau dia ada abang tiri, dia cari abang tiri dia sampai kena tipu la...



Akhirnya dia jumpa tapi abang tiri dia rupanya keturunan black, tapi dia tetap terima dan sayang abang tiri dia tu...

 
Bila dia ada anak, dia sayang sangat dengan anak dia tu sampai sanggup pertaruhkan nyawa sendiri...dan dia janji akan bagi kasih sayang secukupnya supaya anak dia tak lonely cam dia...



Then aku suka tengok relationship dia dengan boyfriend dia...mula2 dengan Nathan..walaupun Nathan tu teruk pada awal cerita, dia tetap sabar dan setia dengan Nathan..



Then Lucas...suka sangat tengok dorang berdua...walaupun macam2 masalah dorang hadapi, ahirnya bersama juga...



Then aku suka friendship dia dengan Brooke..walaupun Brooke tu perangai tah pe sket, tapi Peyton tetap hargai friendship dorang...






Terima kasih kepada yang membuat video ni....dan upload dalam utube...

Oh ye, lagu ni pun ada dalam citer Smallville tapi sebab aku tak layan sangat Smallville so aku tak tau la scene yang mana....



Aku suka melodi lagu ni...macam mendayu2 sikit...melankolik je rasa....aku rasa lagu ni sesuai tuk orang yang emo..yang deep thinker...macam aku ni...huhu

Lirik lagu ni susah sket untuk difahami..memang sesuai untuk orang yang deep thinker la...cuma pemikiran aku tak sedalam tu so aku tak brape faham apa yang lagu ni cuba sampaikan....tak pela, hayati jela lagu ni mengikut perasaan sendiri...ok, till next time, adios bye bye bicycle.. :)



I'll be better~sayonara



No comments: