SeARCH for MoRe

Words and hearts should be handled with care for words when spoken and hearts when broken are the hardest things to repair!

NaKaMa

Pasar kemboja, Takoyaki dan Arissa


Salam and good day REaDers.....


Pada pagi2 buta 16 Mei, aku, mak dan Caah telah pergi ke Parit Buntar....


Ttujuan utama nak pergi Pasar Kemboja...biasalah nak borong tudung...

Pasar Kemboja ni terletak di Permatang Tok Mahat di Parit Buntar...lokasinya berdekatan Sekolah Kebangsaan Parit Buntar....dekat jugak dengan Mydin Mall / Kerian Mall Parit Buntar....pasar ni diadakan seminggu sekali je iaitu pada hari Sabtu  bermula seawal jam 7.30 pagi camtulah dan berakhir pada tengah hari pukul 12 hingga 1....

Kat sini ada macam2...tudung la paling femes...ada gak baju kurung, jubah, telekung, skirt, blouse....peniaga kat sini adalah orang Kemboja yang menetap di situ....tapi sekarang da ramai rakyat tempatan yang turut berniaga...harga di sini murah sket la berbanding di pasaran....lebih kurang macam Jalan TAR...macam2 pilihan ada tapi di sini lebih ikut trend...so kalau nak cari balik trend lama memang susah sket...contohnya aku pernah beli skirt 3 tingkat yang rakat skerja aku sebut skirt ayamor ala2 penyanyi latin pakai...huhu...tapi bila datang balik dan cari skirt tu da tak de jual plak...huhu

Kalau datang sini prepare la ratus2 ye...kalau tak, rasa rugi je tak memborong...huhu...stiap kali aku datang aku akan pasang niat lain kali datang nak bawak banyak duit...tapi stiap kali datang pun duit tak banyak...huhu lagi skali....


 Sempat lagi membeli takoyaki ni....ada jual ye kat pasar Kemboja ni walaupun ini makanan Jepun...hehe...sedap....ada tiga jenis...sotong, ayam dan udang...harganya RM5 satu bekas...dalam bekas tu ada 3 biji...memang mahal sket tapi sedap dan berbaloi la sebab tempat lain susah sket nak jumpa oang jual takoyaki ni....pada yang tak pernah makan, takoyaki ni rasanya macam jemput2 cuma teksturnya lebih lembut...

Sambil2 datang bershopping tu kami singgah la di rumah kakak aku yang memang berhampiran dnegan Pasar kemboja ni....bleh jumpa Arissa dan bagi hadiah hari jadinya yang aku beli di PBAKL lepas...



Happy Birthday to my only and lovely niece, Arissa Qaisara...she's turned 5 on May 14 , 2015....

Semoga panjang umur, murah rezeki, happy selalu dan menjadi anak yang solehah....makngah sayang Arissa... :)


Dan dapat jumpa budak Adib ni...kostum spiderman ni mak aku belikan...comey kan beliau pakai...




Sempena birthday budak rambut megi ni, kami belanja cute selfie...hehe











OK lah da nak bergerak pulang...bubbye my niece and nephew...jumpa lagi lain kali...stay cute... :)


I'll be better~sayonara


No comments: