SeARCH for MoRe

Words and hearts should be handled with care for words when spoken and hearts when broken are the hardest things to repair!

NaKaMa

Welcome 2012...Sayonara 2011






Salam and good day REaDers...
 

Happy New Year....

Rasa macam tak percaya pulak telah berakhirnya 2011...cepatnya masa berlalu...umur makin meningkat...usia makin berkurang...huh...

Macam biasa kalau tahun baru mesti ada azam baru kan...tapi honestly, azam tahun 2011 pun aku tak ingat....huhu...but still nak buat azam gak tahun ni...TO BE A BETTER PERSON....aku nak mengurangkan kekurangan diri....nak hapuskan segala kejahilan....nak menambah ilmu...nak melihat dunia...nak BAHAGIA....hurmmm.....besar betul azam...boleh ke tercapai agaknya....??? InsyaALLAH kalau aku masih hidup dan tak lupa azam ni, aku akan bagitahu resultnya pada 31 Disember 2012...hihihi

Tahun 2011 sama gak macam tahun sebelum2nya...telah berjaya aku tempuhi...namun banyak kenangan yang aku takkan lupakan...

* Bermulanya karier sebagai guru...dapat anak murid tetap (sebelum ni murid masa praktikum je)...dapat pengalaman berada di sekolah...Alhamdulillah suasana di sana adalah seperti yang aku harapkan...tak ada rakan2 sekerja yang ala2 mak datin....semuanya okay je...al-maklumlah sekolah kampung je...hehe...and murid plak...emmm...biasalah budak2...dorang racun...doranglah penawar...huhu...then merasalah pegi kursus...memang kena merasa sebab selalunya memang cikgu2 baru yang kena pegi...huhu...tapi think positive la...dapat pengalaman dan pengetahuan baru serta kenalan2 baru...selain tu dapat bercuti FREE...;)



* Semakin mahir driving...first time driving ke Shah Alam then ke Putrajaya untuk Konvokesyen...walaupun tak berapa nak best masa hari konvo tu ( atas sebab2 tertentu) tapi still rasa bangga berjaya bawak famili sampai ke sana...;)....then pas tu semakin berani la nak drive ke merata2 tempat....Alhamdulillah setakat ni selamat pergi dan balik...insyaALLAH akan datang pun akan selamat pergi dan balik...;)



* Tahun ni seriously aku banyak berjalan...bercuti bersama kawan2 sekelas (DEWZ dan Troy)...kL...Cameron Highlands...Penang...Sungkai...Bukit Merah...De gak member2 yang datang...aku bawak la jejalan...ke Ipoh...Teluk Intan...Tapah...serious rasa best sangat...kalau dulu cuti sem je mesti duk rumah jek...al-maklumlah tak de duit nak ke mana2...ni sejak da bergaji, Alhamdulillah, merasa la gak enjoy dengan kawan2....tapi tu la...enjoy2 sangat, tak dapat pun nak saving gaji sepanjang tahun ni...huhu



* Ramai gak kawan aku kahwen tahun ni....Alhamdulillah berkesempatan gak la attend beberapa majlis...den gak yang tak dapat attend atas sebab2 tertentu....bukan tak nak tapi tak dapat....Yang aku berkesempatan pegi...wedding Aimi di Malim Nawar, Perak...wedding Danny....di Perlis....wedding Zam di Pahang...wedding Nan di Kelantan...and wedding kazen aku di Shah Alam....



* Walaupun asyik berjalan jek, still spent time dengan family...ni la baru rasa rapat dengan family...dulu asyik gaduh2 jek...huhu...Dapat la bawak family berjalan....tak de la terperap je kat rumah....Arissa pun dah setahun lebih...sekarang dia dah tak sombong2....dulu nak ambik pun tak nak..sekarang elok je main dengan kitorang...;)



* Banyak benda yang aku belajar dalam tahun ni...belajar macam mana nak jadi orang yang dah bekerjaya...belajar jadi cikgu....belajar tabah...belajar sabar...belajar untuk menjadi dewasa....aku dah bukan remaja lagi...aku perlu bertanggungjawab atas segala tindakan aku....aku dah tak boleh bergantung pada orang lain lagi...hurmm...aku masih lagi belajar....masih belum bersedia meninggalkan sifat childish dalam diri aku...huhu


* Birthday aku tahun ni dicelebrate oleh famili aku di KFC Tesco Kampar....masa tu aku belum bergaji...so kakak aku yg sponsor...;)...then Tiqah pun de blanje aku Secret Recipe...tengs Tiqah...;)


Banyak sebenarnya kenangan aku di tahun 2011 ni...yang sweet ada, yang sweat pun ada...tapi aku nak tak nak pandang ke belakang lagi....aku nak live my life to the fullest....tak nak susah2 hati pasal orang lain...dah tak nak jaga hati orang lagi...dah tak nak risau apa pandangan orang lain pada aku...sekarang aku nak menumpukan pada kerjaya dan kehidupan aku je....nak mencintai kerjaya aku...dan nak mencuba sesuatu yang baru bak kata Yuna dalam iklan Librese...hehe

Semoga hari2 yang akan aku tempuhi pada tahun 2012 ni akan lebih baik daripada tahun2 sebelum ni....dan semoga aku juga akan menjadi berganda lebih baik....insyaALLAH..adios bye bye bicycle


~I'll be BETTER~sayonara


2 comments:

Ila Aqilah said...

banyak kenangan akak, tetibe qilah touching plak..isk..

apa pun selamat tahun baru :)

moga azam akak tercapai lah..tunggu entri 31 dis. 2012..ekeke

ReDiculousLy said...

hehe...tengs qilah...cpt jek setahun berlalu kan?? rs mcm semalam jek baru posting...hehe...qilah pn akan posting x lama lg kan? welcome to da club...;)

31 dis 2012 pya entry nanti jangan gelak ek kalo azam akak x tercapai...hehe